dilluns, 9 de juny del 2008

Cantautors i cantautores

Ahir vaig tenir el plaer d'assistir a la final del concurs de cantautors d'Horta-Guinardó que arribava a la 12a edició. I dic plaer perquè realment va ser senzillament genial. Les 10 propostes finalistes tenien una alta qualitat i originalitat i havien passat ja un dur recorregut entre prop de 100 propostes. Crec que cal valorar la importància d'aquest magnífic concurs i de la feina de gent com el Quique o la Pilar. Hi ha 3 coses que voldria destacar d'aquesta edició. Primer la gran varietat de propostes, segon el sentit de l’ humor d'algunes de les propostes i finalment la presència de més cantautores. No coincideixo amb la decisió del jurat però m'acostuma a passar, ja em va passar clarament l'any passat. Sols coincideixo en l'encert del segon premi, Anna Roig, una noia que s'estrenava en aquest món i que tenia un directe original i divertit. Em va agradar molt la cançó de "Trini Sánchez Mata". Altra gent em va agradar força com “Divide y Wenceslao” o “Permiso a la Dama”. Per altra banda també vaig veure la gent de Sant Gaudenci, que ja vaig recomanar al meu blog. A més em vaig trobar que entre la seva gent hi ha un exalumne meu, l’Albert. Sant Gaudenci reivindiquen Horta com la casa de la rumba i l'actuació dels" Impagats", mentre s'esperava la decisió del jurat, va demostrar que potser és veritat. A vegades sorgeixen experiències als barris que val la pena seguir de prop.. En aquest cas es tracta d’un grup molt nombrós de gent jove que acaba de néixer com a col·lectiu. Tenen frescor, ganes de gresa i reivindiquen el barri d’Horta des d’un altre punt de vista. És evident que caldrà donar-los suport des del Districte Miraré de no perdre’m la seva festa del 3 de juliol al KGB. Tornant als cantautors quan surti el disc recopilatori del concert de l'edició d'ahir us avisaré, val la pena.

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Ahir no ens vam poder quedar fins el final, i no sé com van quedar. Qui va guanyar?

I l'Anna Roig va ser brutal! Encara avui vaig taral·lejant la cançó!

Anònim ha dit...

Tomás ha dit...
Pero, ¿quién ganó?.

Carles Sampietro Lara ha dit...

Hola Pere

Fa dies que no et deia res. Et concedeixo el premi Brillant Weblog. Més info al meu bloc.

Una abraçada.

Anònim ha dit...

Jo hi era. No sé com es diu el que va guanyar...peró no cal saber el nom, no valia la pena. Quedeu-vos amb els noms que ha dit en Pere i afegiu-hi La Maria Rosa.

Pere Nieto ha dit...

Guanyadors:

Israel Muñoz Casero (Musicante)
Anna Roig
Victor Manuel Blanca

També comparteixo que la maria Rosa era una proposta molt autèntica.