dimarts, 28 de desembre del 2021

LES MEVES SÈRIES 2021

 


L'any passat vaig comentar que havia consolidat la meva afició a les sèries. Aquest 2021 ha estat encara una consolidació més gran, no direm addicció encara, però els confinaments i la situació que vivim m'hi convida. I perquè no dir-ho la qualitat d'algunes de les sèries que he vist. Per cert, podeu fer-me recomanacions, de fet la majoria que estan aquí me les heu recomanat gent del meu entorn. M'agraden sobretot sèries breus, diferents, amb intensitat, humor negre i al límit. Però veig sèries força diferents. Us poso les que més destaco, com sempre no m'atreveixo a fer-ho per ordre de preferència, ho faré per ordre invers a que les he vist. Evidentment no han de ser sèries d'aquest any, són sèries que jo he vist aquest 2021. I començo per una que ara he acabat.

1 Goliat. Amazon Prime. 4 temporades i 4 casos diferents per aquest advocat peculiar, que lluita contra els grans poders amb mètodes peculiars. Ambient cada cop més surrealista i oníric. Personatges molt aconseguits. Diferent però mol potent.

2 El juego del calamar. Netflix. Polèmic que la posi, oi que sí? És una sèrie interessant que parla dels dubtes morals amb els que ens podem trobar, res original, però crec que la sèrie té bons moments. Per infància o adolescència? En cap cas, però gens malament.

3 Katla. Netflix. Una de les grans sorpreses. Islàndia i un volcà on passen coses. Estètica gris i paisatges desolats. Interessant, bon guió.

4 Unbelievable. Netflix. Una gran sèrie sobre la violència sexual i les violacions. I una reflexió sobre com les dones ho viuen i com els homes ho vivim. Dura i necessària.

5 Fragile. Filmin. Meravella. Tendre i punyent alhora. Relacions complicades i vides difícils. Molt rec

6 State of the union. HBO. Stephen Frears crea una sèrie molt interessant. Capítols de 10 minuts que passen quan una parella cada setmana fa una copa a un bar abans d'entrar a sessió de teràpia de parella. Es poden fer coses diferents.

7 Mare of Easttown. HBO. Molt bona. Gran interpretació. Sèrie sempre al límit que ens fa entrar dins d'un personatge femení molt complex i ric.

8 This country. Filmin. Un fals reportatge d ela BBC gamberro i divertit però que alhora ens fa pensar sobre moltes coses de la nostra societat. Molt divertit i irreverent.

També vull destacar sèries que he seguit veient. He acabat La Casa de Papel (Netflix) i a veritat és que m'ha agradat més el final que temporades del mig, igual que You (Netflix) que millora la tercera temporada, tenint en compte que la segona no em va agradar gens. Igual que acaba amb qualitat El cuento de la criada (HBO). També destaco dues sèries de Movistar+ que han fet una molt bona 2a temporada Hierro amb Candela Peña i Vida Perfecta de Leticia Dolera. No m'ha agradat en canvi continuació de Bonding o Sex Education de Netflix.

I no les he posat entre les 8 destacades però podria afegir Hipòcrates, El pequeño Quinquin, Young and promising o Vernon Subutex de Filmin. O Shtisel i Los asesinatos de Valhalla de Netflix.

I no és una sèrie, però acabo de veure a Netflix Don't look up No us la perdeu! I tampoc les dues escenes després dels crèdits.

Segur que teniu coses a dir !!!!