dilluns, 1 de setembre del 2014

Quin curs que comença !

Comença un nou curs i aquest cop crec que en cap cas es pot dir que serà un més. Jo no ho acostumo a pensar, la veritat és que no em puc queixar, he arribat als 47 anys pensant encara que em queden molts reptes per fer i que les coses em van bé. Però aquest curs...

Començo per temes més personals. Setembre serà un mes intens en activitats molt especials. La diada de l’onze de setembre per a mi té un sentit molt especial. Ja fa molts anys que vaig militar a favor de la independència i per tant la diada ha estat durant molts anys una jornada de reivindicació política per a mi important. També reconec no tot m’agrada, però reconec que el moment és clau i que per damunt de les diferències hi ha la necessitat d’expressar una idea forta i clara. Per tant seré a la V. Però hi seré cansat. Ja fa 11 anys que sóc part activa en l’homenatge a Salvador Allende que es celebra a la plaça que porta el seu nom al Carmel. Si no ho heu vist mai us ho recomano. És impressionant veure xilens (i evidentment molts catalans) emocionant-se quan escolten les darreres paraules de Salvador Allende o cantem el Venceremos. Abans aquest era un acte institucional, la ciutat de Barcelona recordava a un president mort l’11 de setembre de 1973 defensant la llibertat i la democràcia. El govern de CIU, però, va decidir que l’homenatge a un president com Salvador Allende havia de formar part de l’àmbit “privat”. I ens va fer un gran favor, la veritat. S’ha retratat dient quin és el seu compromís amb la justícia social i alhora ha enfortit el Comitè Ciutadà que organitza l’acte. Us convido per tant a començar la diada a la Plaça Salvador Allende a les 10.30.



I dos dies després també serà un dia emotiu a nivell personal. Comença la Festa Major del Poblenou i enguany el pregó el farem la gent de Fem Rambla. Em fa molta il·lusió. És un reconeixement  a una feina ben feta,  una manera diferent de defensar el nostre barri. Portem un any i mig gent molt diversa mirant de construir participació ciutadana i compromís. I per tant també us convido el dissabte 13 de setembre a la Rambla del Poblenou per escoltar un pregó que esperem que també sigui el reflex d’aquest barri viu i actiu.



I setembre el tancaré amb una cita especial i si voleu més surrealista. El dia 30 a la biblioteca de Can Saladrigas presentaré un llibre que es diu “OVNIS, caso abierto” de Xavier Soler. Per què presento jo un llibre sobre OVNIS? Jo encara m’ho estic preguntant i el dia de la presentació miraré d’explicar-ho, però ja us avanço que és perquè fa molts anys que conec a l’autor. Vam compartir una etapa meva inoblidable com a conseller d’ICV a Sant Martí i ell llavors era conseller per un altre partit, però d’això ja en parlaré més endavant.




He decidit mirar de reactivar el blog i per tant ho deixo aquí, perquè sinó no sabré de què escriure els propers dies. Bé, això aquest curs no crec que em passi. Crec que parlaré del 9 de novembre, de Guanyem Barcelona, de la llei Wert i el curs escolar, dels llibres que llegeixo, del meu barri del Poblenou...el que us deia, un curs apassionant.