dilluns, 28 de maig del 2012

La meva política, el meu partit


En els meus articles a CatalunyaPress he mirat de parlar de temes molt diversos que afecten a les nostres vides, sempre des d’un punt de vista clarament ideològic. He parlat de Vaga, d’Educació, de Banca Ètica ... però de tant en tant cal parlar de política i de partits i no reservar això per les eleccions. A mi a vegades em passa, dedico un gran nombre d’articles a parlar de política, però ho faig com si aquests temes es poguessin tractar de forma aïllada. Parlo com si tingués sentit plantejar la necessitat d’un consum diferent, de la lluita contra la reforma laboral, de la necessitat de canviar el model de seguretat, de posar en valor els serveis públics ... al marge d’una alternativa política. És a dir defenso totes aquestes idees perquè crec que són necessàries, però també cal construir un discurs global que permeti construir una alternativa al model actual. I a això se li diu política i partits polítics.
Per exemple aquest dilluns us podria parlar de la família reial. Del cúmul de despropòsits que acumulen es darrers temps. Podria parlar de com en temps de crisi es poden malbaratar aquests recursos per part de la persona que té aquest càrrec, si és ètic matar animals en perill d’extinció sols a canvi de diners ... Però en el fons la pregunta no és si el Rei havia d’estar a Botswana, la pregunta real és com és possible que encara tinguem rei. Perquè no ens equivoquem, el rei sols ha fet de Rei. I per tant jo no tan sols vull denunciar una actitud fastigosa concreta, jo vull parlar del que representa lluitar per una República.
Vivim moments d’incertesa social, política i econòmica. Avui volia recordar la necessitat, des del meu punt de vista òbviament, de lluitar per un projecte polític que em permeti defensar els drets laborals, les llibertats individuals i col·lectives, els serveis públics, els valors republicans, els drets nacionals ... de forma global i al costat de molta altra gent. I jo això ho trobo a ICV com a organització i a les candidatures que amb EUiA impulsem per treballar per aconseguir aquest nou model social que volem construir amb molta altra gent. Ara no puc fer una crida al vot, falta massa temps per les properes convocatòries electorals (si no canvien les coses). Avui faig una crida a participar políticament, a construir noves formes de fer política al costat d ela gent que fa molts anys que les va trobant. I no només faig la crida a participar en política, també faig una crida a conèixer més a fons el nostre projecte política i molt més en el marc del procés de l’Assemblea Nacional. Què voleu que us digui, clar que he vist mancances i errades en el que ha fet ICV, però he vist molts més encerts, he vist moltes coincidències en les lluites que jo defenso, he vist molta gent que transforma la realitat més propera i milita al meu costat. Prefereixo caminar al costat de qui pot aportar més per transformar aquesta realitat. Sembla que no hi ha eleccions aviat, però jo avui us volia parlar del meu partit.