dissabte, 10 de setembre del 2011

Independència ?

Em sembla que a dia d'avui ningú pot posar en dubte que l'autèntic debat sobre la relació entre Catalunya i Espanya és si mantenir la situació actual o trencar-la. El debat està entre el model actual i la ruptura. Plantejar avui dia com a viable una alternativa diferenciada que permeti avançar cap a situacions de major complexitat i possible riquesa és una utopia. Res fa indicar que puguin existir possibilitats reals d'afrontar un rpocés de federalisme o confederalisme de forma seriosa i propera. Per això davant de la diada nacional de Catalunya expresso de forma clara, com ja he fet altres cops, la meva clara aposta per exercir la sobirania nacional en el marc d'un procés de ruptura de les relacions actuals amb l'estat espanyol.

Crec que Catalunya ha de poder exercir el seu dret a l'autodeterminació. Si defenso de forma radical que se'ns ha de consultar per modificar la Constitució com no he d'entendre que ha arribat el moment de consultar-nos què volem ser? I per a mi aquesta lluita és necessària i cal exercir-la de forma clara.

És la meva prioritat política actual? És evident que no. La sortida des de les esquerres a la crisi econòmica i la reformulació de la política són en aquests moments les meves prioritats, però el fet que no posi en primer lloc de la llista el dret a la independència no vol dir que li resti importància. Sóc conscient que possiblement aquesta no és l'opció majoritària dins ICV ni a Catalunya, però també tinc clar que em sembla necessari plantejar amb claredat les meves idees. Bona diada nacional.

2 comentaris:

Victor Valls ha dit...

Amic Pere, si avançar cap a un model confederal, de comú acord amb els pobles i nacions que conformen l'estat espanyol, és una utopia, no ho és menys d'utòpic poder trencar amb l'estat actual, sense trencar també la nostre nació.

Anònim ha dit...

Pel Víctor Valls.

Trencar la nostra nació (imagino que vol dir Catalunya) es deu referir a que la part unionista no acceptaria l'opció independentista.

Doncs bé, fem-ho a l'inrevés, arribats a un punt de suport a l'independentisme, qui voldria trencar la convivència seria qui s'oposés al canvi. La pilota a la seva teulada.

Amb aquest raonament del Víctor a Espanya sempre haurien de deixar governar al fatxorros.