dimarts, 11 de maig de 2010

per què?

Per què s'ha creat un clima de tensió tan gran al voltant de la consulta de la Diagonal? Per què s'intenta desprestigiar tot el procés a nivells tan barroers? Qui guanya amb el fracàs de la consulta?

Algú em pot dir que l'opció C no s'ha explicat prou, però no tinc clar què s'havia d'explicar. CIU esmerçarà els mateixos esforços en demanar que a les properes eleccions catalanes s'expliqui en igualtat de condicions el vot en blanc? No és el mateix? és a dir votar per cap de les opcions que es presenten? Els processos sempre poden ser millorables, però quan l'error ens porta a desmarcar-nos del tot arribem a la paràlisi. Per què es questiona el primer cop que es consulta a aquests nivells?

Es pot dir que la reforma de la Diagonal costa molts diners i que ara no és el moment. Però llavors per què no es questiona la despesa de qualsevol de les altres moltíssimes obres que es fan a la ciutat? Per què sols es rebutja allò que es pregunta? I a més què millor en temps de crisi que potenciar de forma radical el transport públic que permet un estalvi real en l'economia de moltes famílies? Algú ha volgut fer veure que la reforma de la Diagonal afavoreix a les classes més benestants que hi viuen, jo discrepo. La reforma de la Diagonal afavorirà a la gent del Baix Llobregat, de Sant Adrià, de Sant Martí ... Que amb el tramvia milloraran la seva mobilitat. Per què no es vol parlar d'això?

Raons per defensar que es podria haver fet la consulta millor, que hi ha temes per resoldre, que el cost és alt, que això no ho soluciona tot ... En podem trobar tantes com vulguem. Però de veritat això invalida allò que és fonamental? Crec que les fulles no ens deixen veure el bosc.

La consulta és un primer pas per impulsar noves formes de participació. Les opcions A i B representen un espai públic millor per a vianants, bicicletes i transport públic. El tramvia és la millor opció a la Diagonal de transport massiu i accessible. La Diagonal per a tothom és la millor garantia d'un nou model de ciutat i d'urbanisme. Efectivament tan sols són les meves opinions, però reivindico el dretva poder-les expressar, en una consulta que crec que hauria d'haver marcat un abans i un després en la forma de participar. Amb aquest esperit he votat i espero els resultats. Et convido també a votar i a plantejar-te la conveniència de votar A o B. Jo he votat per l'A de bulevard.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Cojo la calculadora... hago cuatro números y... vaya!! Me sale más barato comprarme una moto, pagar la gasolina, las revisiones y el seguro que ir en transporte público!! Por no hablar de lo que gano en calidad de vida puesto que, de media, tardo un 30% menos en llegar a los sitios.
Que no nos quiten carriles de circulación hasta que no hayan solucionado el transporte público. Barcelona ha de depender del metro, que pese a ser caro, es más rápido, fiable y deja espacios libres en la superficie.
No tengo prisa, que hagan como con la L9, poco a poco pero sin pausa, que llenen Barcelona de líneas de metro. Entonces, y de forma natural, verán cómo la gente deja sus vehículos para coger el transporte público y se descongestionará la ciudad.

Ya de paso, a nivel metropolitano, sería interesante el cuarto cinturón (ferroviario y rodado) y que se ampliasen los FGC, rodalies y metros hasta las ciudades adyacentes. No puede ser que Barcelona esté ahogada entre el mar y el Tibidabo.

Pau ha dit...

que hagan como la L9, gastarse 7.000 MILLONES de € i hacerla tarde y mal... si.. és un bon pla!