dijous, 1 d’abril del 2010

Ni el McDonalds tenia luz

No he parlat del temporal de neu que va viure Catalunya ni de les seves conseqüències. Primer perquè són temes que no controlo i segon perquè m’agrada sempre escriure sobre allò que em ve de gust. Hi ha un tema que em va quedar però més marcat i és el tema de la fragilitat de la xarxa elèctrica i de la poca capacitat d’exigència que tenim les administracions per exigir el compliment d’un bon funcionament a les grans empreses.
De totes maneres i aprofitant la relaxació que vull tenir aquests dies, assumint que no podré desconnectar del tot, volia comentar un comentari que em va fer gràcia i que vaig sentir fa pocs dies a l’Empordà. Dos treballadors estaven menjant un bocata a un bar de Cadaqués o jo també hi era. Era just al cap d’una setmana i miraven les notícies a la tele sobre els darrers talls intermitents de llum, i van aprofitar per comentar el tema dels talls elèctrics. Un d’ells li va dir a l’altre que havia estat a un centre comercial de la zona (no vaig entendre quin) però el comentari que més gràcia em va fer va ser el de “ni el McDonalds tenia luz”.
Ho vaig trobar genial. En el fons la gran sorpresa d’aquesta persona sobre la indefensió en la que es va quedar una part de Catalunya era que el McDonalds era igual que la resta de mortals. Que aquests símbols comercials no funcionessin va generar la sensació de caos total. Encara haurem de prendre mesures perquè no torni a passar que les elèctriques deixin sense llum al McDonalds, i així potser la resta de la gent tampoc pateix aquests talls de llum.