diumenge, 17 de gener del 2010

On està BTV?

Hi ha una cosa que no m’agrada de BTV i no em refereixo a la programació. Quan acaben els informatius s’acomiaden des del 22@. On està aquest barri? Jo visc molt a prop dels estudis i no el conec. El 22@ no és cap barri crec que no és de rebut que la televisió de la ciutat que ara aposta pels barris no ho tingui en compte ni per ubicar els seus propis estudis. Sé que el nom del barri no ajuda, si no m’equivoco “El Parc i la Llacuna del Poblenou”, perquè de fet tota la vida ha estat Poblenou aquella zona, però aquest és un debat que ara ja està superat (més ben dit aprovat per part de l’Ajuntament). Però clar si s’aprova una denominació potser sí que qui depèn de l’Ajuntament ho faci servir.
Algú pot pensar que això és una tonteria, però jo no ho crec. La història i la identitat d’un barri és un element important que des de l’administració hem de potenciar i no fer al revés, ignorar-lo. El Poblenou ha estat un barri industrial i està vivint una important transformació. Del seu passat industrial i de la seva transformació n’és un exemple els estudis de BTV i en aquest cas el 22@ és un instrument, no la denominació d’un barri. I us asseguro que no hi tinc res en contra d’aquest planejament urbanístic que està transformant el meu barri (i altres barris).