diumenge, 12 de juliol del 2009

Ho celebrem?

Diuen que s’ha tancat un acord pel finançament i que és un bon acord. M’ho crec. I ho faig per criteri d’autoritat, perquè jo de finançament en sé tant com de la reproducció de la medusa a l’Àfrica, és a dir res. Però confio en el criteri establert pel tripartit i en el fet que comencen a sumar-se a la felicitació per l’acord els agents socials. I estic content per diverses raons. La primera és per la necessitat urgent de finançament que tenia el nostre país. La situació diuen que era dramàtica i en aquestes condicions era molt difícil governar a Catalunya. En segon lloc perquè el finançament no és una cosa etèria, sinó la possibilitat de concreció de polítiques reals. El sistema educatiu (més enllà de la LEC), l’atenció sanitària o els serveis socials són aspectes que necessitaven de més recursos, espero també que això permeti que el Metro arribi quan toqui al carmel i que en facin una bona urbanització. En tercer lloc estic content per justícia, Catalunya ha de començar a fer passos ferms envers uns nivells molts més grans de respecte per pert de l’estat i sens dubte ha d’avançar sense límits envers la seva plena autodeterminació i l’exercici de la seva sobirania nacional, la notícia d’avui va bé en aquest sentit. I en quart lloc estic content perquè això ajuda a treballar en contra del desprestigi polític. Hi ha persones i formacions politiques que s’han deixat la pell per millorar el nostre finançament, és a dir la millora de les nostres condicions de vida quotidianes i per tant han fet la seva feina, però l’han fet bé. No entraré ara a dir qui ha estat més decisiu, jo no ho he estat, això segur. En aquesta primera valoració d’urgència sols volia expressar algunes sensacions, altres parlaran de números, altres començaran a dir que han estat ells les estrelles, i altres ens voldran vendre que ens hem euqivocat. Jo he decidit fer una cerveseta per a celebrar-ho.

3 comentaris:

Maxi ha dit...

Hola Pere. Vigila i no prenguis masses cerveces abans d'hora.

De la resta estic en la mateixa situació que tu... Alegre per el suposat bon acord, donant per bo el criteri de tercers que en saben més que jo. La por que tinc, és si aquest magnífic acord serà aprofitat per millorar i les condicions de les capes més desbalgudes de la nostra societat, o acabaran en les butxaques i interessos dels de sempre.
Salut

Anònim ha dit...

Comparteixo els teus raonaments, Pere, i l'important és ara agrair-ho als governants que tenim, prou imperfectes en altres coses, però que aquesta feina l'han feta bé. Si se n'ha de destacar algun, el rigor i el saber fer d'en Castells s'emporta el primer premi. És la seva feina, d'acord, i l'han de fer bé, com cada u/na la seva. Però ja tocava una alegria. I aquesta és ben sonada. Els qui ara s'esquincen els vestits em fa l'efecte que alguna mala fe hi posen.....Josep M.

Anònim ha dit...

Pere,

Després d'uns dies jo encara no ho tinc del tot clar...no obstant, imatges com aquesta http://www.youtube.com/watch?v=qS5F_b1_apg em donen què pensar... :)

Júlia Mateu