divendres, 25 de maig del 2007

Consells per reflexionar

Aprofitant que aquest cap de setmana no parlaré de política (no dubteu que dilluns em posaré a fer algunes valoracions dels resultats i a buscar la manera de donar sortida a la ja famosa porra electoral) us vull recomanar tres maneres de passar la jornada de reflexió: veient pel·lícules, escoltant música o llegint un llibre. Us proposo 5 recomanacions de cada tema (en el cas de les pel·lícules em refereixo en format DVD, no les fan ara al cinema, de fet no sabria recomanar cap pel·lícula de la cartellera actual perquè porto dies sense anar). En tots tres casos no són necessàriament les obres que més m’han agradat, però val la pena recomanar-les i en tots els casos les tinc a casa, per tant si voleu m’ho podeu demanar, no és broma.
5 pel·lícules
* Átame
(Pedro Almodóvar) Pura passió
* Blade Runner (Ridley Scott) Brillant
* Casablanca (Michael Curtiz) Un clàssic
* Deseando amar (Wong Kar-Wai) Passió a ritme lent
* Nadie hablará de nosotras cuando hayamos muerto (Agustín Díaz Yanes) La vida és dura però el cinema té obres mestres

5 discs
* Duos, trios y otras perversiones (Ariel Rot) Genial "Mucho mejor" en tango
* Esta boca es mia (Sabina) pel meu gust un dels millors del mestre
* Down the road (Van Morrison) Difícil destacar un dels seus discs, tots bons
* Uara (Xavi Maureta) És amic meu però és un dels millors discs de jazz
* Automatic imperfection (Marlango) Tinc debilitat per Leonor Watling

5 llibres
* Mr Vertigo (Paul Auster) Un dels meus escriptors preferits
* Mal de amores (Ángeles Mastretta) són possibles dos amors alhora?
* El lápiz del carpintero (Manuel Rivas) tendresa, guerra, records ...
* Mentre Anglaterra dorm (David Leavitt) Conflictes interns en una guerra
* La velocidad de la luz (Javier Cercas) Una història molt ben escrita