dissabte, 30 de desembre del 2023

Sèries i pelis que m'han agradat el 2023


 

L’altre dia us recomanava llibres que he llegit durant el 2023. Feia una selecció de 10 de la cinquantena que he llegit. I us deia que les recomanacions de llibres són fàcils de recuperar, en canvi teatre i concerts no tant. I avui m’he decidit a fer alguna recomanació de sèries i pel·lícules que he vist a diferents plataformes. En aquest cas si que us demano que em feu recomanacions vosaltres.

M’acostumen a agradar sèries breus, diferents, que impactin. I no sempre és fàcil.

“La Mesías” Movistar + Una de les sorpreses reals. Interessant, intensa, arriscada i estèticament molt bonica. Grans interpretacions. Moments surrealistes...i a mi el final m’agrada.

“Somewhere Boy” Filmin. Boníssima. La història d’un noi aïllat que ha viscut una gran mentida.

“Alquila como puedas” Filmin. Per riure. Molt boja.

“Endeavou” Filmin. Detectiu Oxford anys 80. Estètica, bona música,guió treballat. Possiblement la més llarga que us poso.

“Cormoran Strike” HBO Detectiu diferent. Molt humana.

“Last of Us” HBO. Qui m’anava a dir que seguiria així una sèrie apocalíptica?

“We ara lady parts” Filmin. Tinc dubtes. Un grup punk musulmà femenins. Coses que em van agradar i coses que no tant.

“El otro lado” Movistar +. No és la millor però m’ha distret. Sense grans pretensions una sèrie distreta.

“El encargado” Disney Comèdia argentina sobre el porter d’una finca de luxe.

“Babylon Berlín” TV3 Carta. Sols he vist 2 temporades. He de seguir. Molt bona.

I també us recomano algunes pel·lícules vist per plataformes, vaig poc al cinema, ho confesso.

“As Bestas” Movistar+ Poca cosa a dir. Boníssima.

“20.000 especies de abejas” Movistar +. Transsexualitat infantil. Recomanable.

“8 montañas” Filmin. Bona. Història d’amistat dalt les muntanyes.

“La maravillosa historia de Henry Sugar” Filmin. Surrealista i molt interessant.

“Maixabel” Netflix. Seguim acostant-nos al dolor d’Euskadi.

“Agua” Filmin. Noia jove a Llevant, llegendes.

“Infiesto” Netflix. Thriller a Astúries durant pandèmia. Segur que eem va agradar?

“Érase una vez en Euskadi” Netflix. Més Euskadi, més visions obertes.

“Pacifiction” Filmin. Albert Serra em va fer entrar al seu món.

“Creatura” Filmin. Dolor de no poder afrontar el desig.