dijous, 10 de juny del 2010

Àrea Verda al Poblenou


He rebut la documentació per poder accedir a l'àrea verda del Poblenou. No tinc clar si ho faré servir perquè potser mantinc la plaça de lloguer que tinc a l'aparcament del costat de casa meva. Tot i així me n'alegro de la implantació de l'Àrea Verda al Poblenou.

Les àrees verdes s'han convertit en una bona eina per fer una bona política de mobilitat sostenible. L'aparcament per a residents està suposant que hi hagi gent que deixi l'ús del cotxe i es passi al transport públic. Una gran part de la gent fem servir el transport públic sempre que ens sembli més còmode que el transport públic. Si el cost de l'aparcament es converteix en inassumible llavors molta gent decidirà optar pel transport públic, o bé gent que venia a aparcar al Poblenou, ara ja no vindrà. El Poblenou té un nivell adequat de transport públic, Metro, unes quantes línies d'autobús, bicing i un tramvia que realment ens seria molt més útil si es connectés a través de la Diagonal amb el tram que porta al Baix Llobregat. Per tant no ha de ser cap trauma per la majoria de gent que fins ara venia a treballar al Poblenou en cotxe.

També és cert que a un barri com el Poblenou on el comerç és viu i molta gent ve a fer gestions cal que hi hagi una bona oferta d'aparcament de rotació i això s'aconsegueix amb un aparcament soterrat com el de Saladrigas o amb Àrea Blava, que caldrà veure amb el temps si és suficient o excessiva.

I finalment potser caldria desmentir el fals tòpic del caràcter recaptatori de la mesura. Cal ser valents i explicar amb claredat que l'espai públic és per a tothom i que per tant no és una bona decisió afavorir l'aparcament gratuït, perquè s'ocupa l'espai públic amb caràcter privatiu i perquè a més pagar per aparcar redueix la mobilitat en cotxe.

Crec que l'Àrea Verda serà una bona mesura pel Poblenou.