dimecres, 5 maig de 2010

Diagonal i tramvia

En el procés participatiu per la Reforma de la Diagonal hi ha coses que senzillament em sorprenen. Considero que falta coherència i claredat en la formulació de les propostes per part de la majori de forces polítiques. Estem davant d’una cita d’una gran importància, de dilluns a dissabte podrem votar no tan sols per quin estil de Diagonal volem, sinó sobretot sobre quin model de ciutat ens agrada, quina relació volem entre espai públic i ciutadania, com volem que sigui la mobilitat i si val la pena engegar processos participatius d’aquesta magnitud. Per tant no és poca cosa i caldria exigir una mica més de fermesa en els posicionaments.
Des d’ICV hem estat defensant clarament que volem una Diagonal amb més espai per a les persones que van a peu, amb un millor transport públic (potenciant el tramvia i la bicicleta i més sostenible ambientalment. És clau reduir l’ús del cotxe, ampliar voreres, segregar els carrils bici, potenciar la relació amb el comerç i, al meu entendre i per sobre de tot, connectar els tramvies. És evident que encara cal treballar tècnicament quina és la millor opció de tramvia i com es poden resoldre alguns temes tècnics. Però darrera de la consulta de la propera setmana no podem plantejar que no estem parlant d’això. Si no es planteja la necessitat del tramvia possiblement jo votaria l’opció C (és a dir ni la A ni la B, perquè no se m’enfadi ningú de CIU). Ja sé que resulta estrany, però el que em sembla clar és que sols té sentit afrontar la reforma de la Diagonal si la fem més amable per la gent, si la transformem basant-nos en la necessitat de millorar el transport públic. I per a la Diagonal la millor opció de transport públic em sembla que és el tramvia, per la seva capacitat, per la seva regularitat i per la seva accessibilitat a persones grans i persones amb mobilitat reduïda. Jo votaré possiblement l’opció A i ho faré conscient de que el meu vot no és tan sols el suport a un “dibuix” o a un altre, sinó que és el fruit d’un procés on ICV fa molts anys que demana aquest model de mobilitat. No oblidem tampoc que la consulta és el final d’un procés participatiu on milers de persones i entitats han opinat majoritàriament en favor d’una Diagonal on es redueixi l’ús del cotxe privat i es connectin els tramvies. Possiblement votaré per l’opció A, que curiosament ha estat de forma molt majoritària la que està guanyant a la meva enquesta al blog (encara queda algun dia per acabar de votar si no ho has fet). Però com sempre passa en aquestes enquestes no crec que això sigui majoritari sinó que respon a la tipologia de gent que llegeix el meu blog. Però ja m’agradaria que el 70% de la gent votés per les opcions A o B.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

LA CARA DE VERGONYA¡¡¡¡¡
A BARCELONA JA GANA''''''
I VOSALTRES FOTLI AMB AQUESTA "MAMARRACHADA" DE LA DIAGONAL.
JUGANT AMB BCN.

Pere Nieto ha dit...

Segur que sí ...