dissabte, 24 d’octubre del 2009

Resultats de l'enquesta sobre BCN

Com ja deveu saber vaig fer una enquesta al meu blog sobre quin era el grau de satisfacció de viure a Barcelona. Ho vaig fer a partir del resultat de l’enquesta de serveis municipals de Barcelona que establia que la nota que donava la gent de la ciutat era de 7’6. En el meu cas ha estat una mica inferior, un 6’7. És evident que no pretenia fer un exercici estadístic objectiu, sols volia reflexionar sobre el tema de la nostra ciutat. També he de dir, per acontentar el meu ego, que estic molt content de la resposta rebuda, 115 respostes és per a mi una bona mostra d’interès i per tant n’estic content.
És evident que hi ha molta gent que ha interpretat l’enquesta com una forma de posicionar-se en relació a l’equip de govern. Per exemple els valors més absoluts en un sentit o un altre poden tenir aquest sentit. Quan algú diu que el seu grau de satisfacció de viure a Barcelona és de 0 possiblement expressa més una queixa que una valoració objectiva, sinó no entendria que aquestes 4 persones seguissin vivint a la nostra ciutat. Possiblement el mateix passa amb la gent que posa un 10.
Sí que és important entendre una cosa, des del meu punt de vista, òbviament. Barcelona és una magnífica ciutat per viure que té problemes principalment derivats de la seva intensitat de vida. Una ciutat amb coses a millorar. Cal més manteniment, més transport públic i més facilitats d’accés a l’habitatge. Però també coses úniques com per exemple no tenir ghettos on és impossible viure o que som una de les ciutats amb major accessibilitat. D’aquí a poc més d’un any i mig haurem de celebrar eleccions municipals i d’aquí fins aquell moment m’agradaria molt més parlar de quin model de ciutat volem i de com aconseguir-lo que no pas de quin és el grau de degradació de la ciutat. Segur que en parlarem. Tot i així gràcies a tota la gent que vau participar de l’enquesta.