divendres, 18 de setembre del 2009

Noves divinitats?



Permeteu-me que avui posi una imatge que crec que pot inspirar moltes reflexions. La imatge forma part d’un aparador d’una botiga de queviures del carrer Josep Serrano al barri de Can Baró de Barcelona. La foto és d’aquesta setmana tot i que la botiga sembla haver-se aturat en el temps. Queda clara la devoció d’aquesta gent pel Sagrat Cor de Jesús, diferents imatges ho demostren, especialment aquesta. Què hi ha el logotip de la Coca-Cola al costat? És tan sols un reclam per vendre la beguda o és una metàfora sobre les noves divinitats? Dóna confiança comprar en una botiga on l’aparador sembla que porti dècades sense renovar-se o precisament en els temps que corren és més segur comprar els queviures en una botiga tan sagradament protegida? També trobem flors i productes de neteja, però en aquesta botiga la religió i la Coca-Cola tenen un protagonisme extraordinari. Reflexionem amigues i amics, reflexionem ...