Estem en ple procés d'aprovació de la nova estructura política dels Districtes. Cada un dels 11 barris d’Horta-Guinardó tindrà un conseller o consellera de l'equip de govern que es convertirà en un referent davant de la gent i les entitats. Amb la constitució dels Consells de Barri cada grup municipal designarà un representant al Consell Municipal. Per tant tots els grups (de govern i oposició) estaran representats en el Consell de Barri però en canvi el conseller o consellera de barri serà de l'equip de govern.
Dit això estableixo ara quines són les cinc prioritats que hauria de tenir aquesta nova figura, al meu entendres. Remarcant que aquesta és la meva opinió personal.
Què ha de fer un conseller o consellera de barri?
- Dinamitzar el Consell de Barri convertint-lo en un espai de debat i treball entre el Districte, les entitats del barri i la ciutadania.
- Fer seguiment intensiu del compliment del Pla d'Actuació del Districte i del Pla d'Equipaments en el seu barri de referència.
- Recollir principals inquietuds, propostes i demandes del barri per fer-ho arribar a l'equip de govern i poder incrementar la capacitat d'informació de la Regidora.
- Donar a conèixer al barri les principals línies de treball de l'equip de govern tant al propi barri com a la resta del Districte.
- Ajudar a la dinamització del moviment associatiu permetent canals més àgils de relació entre les entitats i el Districte.
9 comentaris:
Pere,
Tot el que indiqués que ha de fer el conseller del barri està molt bé, però penso sincerament que això només és pura teoria.
Com saps els veïns del sector 14 del PGM del Carmel i entorns estem absolutament en contra del pla com està plantejat i per part del govern del districte no s'està fent res, o com a mínim no es comunica, per arranjar aquest problema.
A sobre la informació que és demana no és dóna, i encara no s'han contestat les al.legacions.
Penso que sobren els comentaris la teoria va per un lloc i el govern del districte, va per un altra. Segur que ja us ho trobareu.
Gràcies
Actualment s'està treballant en la fase d'estudi de les al·legacions i de buscar propostes alternatives que puguin fer el màxim de consens. T'asseguro que el pla tin`rà força canvis i que s'hauran atès moltes al·legacions. No totes, evidentment i dubto que assolim el ple consens absolut, però ara estem en aquesta fase. Aviat començarà la fase de donar a conèixer aquestes noves propostes i la repsosta a les al·legacions.
Pere,
Els veïns vam tenir 3 mesos justos per presentar les al.legacions (sense comptar el mes d'agost, en la pràctica inhàbil). L'Ajuntament porta més temps per contestar-les.
Com és possible ?. Tothom sap que és més díficil fer un escrit que després corregir-lo.
Si es tenen compte tantes al.legacions vol dir que la meravellosa modificació del PGM no estava bé ?
La feina feta per l'Agència del Carmel no era bona ? L'han millorat els veïns ?. (pagant de la seva butxaca a tècnics competents).
Com pots veure masses preguntes per demostrar l'absoluta capacitat d'interlocució del govern del nostre districte amb els veïns.
Gràcies per les teves explicacions.
Manel, és més difícil elaborar una al·legació que contestar-ne 284?
No creus que és millor garantir que les respostes siguin fiables, existeixin alternatives i que aquestes siguin viables urbanísticament, legalment, econòmicament i socialment?
De veritat defenses que si acceptem moltes al·legacions és que acceptem que s'havia fet malament o més aviat és que tenim la capacitat d'escoltar, de replantejar-nos les coses i de saber que no tenim la veritat absoluta?
Creus que seria més raonable contestar ràpid i no acceptant res? No és la nostra voluntat.
Com a Secretari d'Organització d'ICV al districte, tinc constància de l'evolució del PGM. Sé de bona mà que el sector del que més s'ha discutit és el sector 14. Haig de dir que el plantejament inicial, públic i notori, no m'agradava gens. M'han arribat algunes informacions sobre les darreres modificacions. Confio en el districte i en la gent que hi treballa amb una voluntat real d'entendre les al·legacions. Amb el que m'ha arribat, opino, personalment, que s'ha avançat moltíssim.
Entenc que els veïns afectats estiguin neguitosos. Però el que no es pot fer en qualsevol cas és pressuposar mala fe per part dels altres, i menys des de un principi. El que espera, desespera. Però la modificació d'un pla com aquest, que portava una pila d'anys sobre la taula i que ningú s'ha preocupat mai de retreballar-ho, no es fa amb un mes, ni sis. És un procés llarg en el qual es produeixen malentesos de forma constant.
Sobre el paper tot aguanta. Després, quan s'intenta reflectir a la realitat els continguts del paper, és quan es fa palès que la realitat és molt més complexa. Amb tot això, el que vull transmetre és que l'Ajuntament, amb totes les seves imperfeccions, no té capacitat de comunicar-se amb l'agilitat que els veïns i veïnes voldrien (i que tots voldríem). Però que no desesperin, perquè el compromís d'arribar a solucions hi és. Ara, si comencem a parlar i a xerrar més del compte, el que produiríem seria més malentesos i més neguit.
Demano per tant una mica més de paciència. I veureu com es dona resposta a les peticions. Jo hi confio. Òbviament, no totes les respostes seran positives, però crec que sí ho serà la gran majoria.
No sé quina és la fórmula per fer entendre a la gent que s'està treballant sobre el tema i que s'estan estudiant les al·legacions. En qualsevol cas, un projecte inicial necessita SEMPRE millores i modificacions. I amb el temps, mica en mica, coneixent la realitat particular, cas per cas, es va millorant. Però sense una base sobre la que treballar, no es fa res. Si per demostrar que s'està treballant, s'hagués de informar de totes i cadascuna de les propostes, modificacions, esborranys, etc que s'utilitzen, aleshores acabaríem amb un veïnat esquizofrènic. Per tant més val fer les coses poc a poc. Hi ha un punt en què es necessita informar, recollir al·legacions, i seguir treballant per després tornar a informar. Un excés d'informació seria per tant contraproduent.
No sé si m'he explicat prou bé. Si de cas sempre estic disposat a aclarir les meves precàries explicacions.
PD. Jo mateix he estat afectat urbanístic (en una altre ciutat de l'àrea metropolitana) i entenc el neguit de la incertesa. Però tant debò hagués tingut un lloc on anar a informar-me i on m'escoltessin tal i com s'està fent des de l'Agència i el Districte.
EN CUANTO A LOS NUEVOS CARGOS, QUIERO COMENTAR QUE, CREO QUE LO QUE SE PRETENDE QUE HAGAN ES EL TRABAJO DE LOS REGIDORES. POR TANTO SOBRAN UNOS U OTROS. CIERTOS POLITICOS TENEIS MAL ENTEDIDO EL COMETIDO QUE SE OS ENCOMIENDA. SOIS GESTORES DEL PATRIMONIO COMUN, NO LOS PROPIETARIOS. EL DINERO QUE MALGASTAIS NO LLUEVE DEL CIELO, LO APORTAMOS LOS CIUDADANOS CON NUESTRO ESFUERZO. NADIE ENTENDERIA QUE EL GESTOR DE SU COMUNIDAD DE VECINOS GASTARA EL DINERO RECAUDADO EN CONTRATAR SECRETARIOS PARA QUE LE HAGAN EL TRABAJO, EN LUGAR DE INVERTIRLO EN LA COMUNIDAD. COMO MINIMO DEBERIAIS PLANTEAROS CONTRATAR PARADOS QUE SE ENCUENTRAN EN SITUACION LIMITE EN LUGAR DE ENCHUFAR AMIGOTES DEL PARTIDO, QUE SEGURO QUE EN MUCHOS CASOS NO TIENEN LA PREPARACION NECESARIA. DE TODOS MODOS, TODOS SABEMOS QUE ESTA MEDIDA NO TIENE SENTIDO Y NO DARA NADA POSITIVO, SOLO INCREMENTARA LA BUROCRACIA Y EL FUNCIONARIADO. QUIEN NO SEA CAPAZ DE HACER SU TRABAJO QUE SE MARCHE A LA VIDA PRIVADA Y DEJE PASO A PERSONAS MAS CAPACITADAS. QUE AUNQUE NO QUERAIS ASUMIRLO, LA BUTACA NO ES DE VUESTRA PROPIEDAD, NI SOIS LOS UNICOS CAPACES DE GESTIONAR LA CIUDAD. CON VUESTRAS TEORIAS Y TRATO QUE DAIS A VUESTROS "CLIENTES", EN EL MUNDO PRIVADO DURARIAIS 10 MINUTOS. PROBABLEMENTE EN BREVE TENDREIS OCASION DE COMPROBARLO.
EN CUANTO A LAS AFECTACIONES DEL SECTOR 14, TODAVIA NO HE ENCONTRADO A NADIE A FAVOR. NI AFECTADOS NI VECINOS. LO QUE DEMUESTRA LA ILEGITIMIDAD DEL PROYECTO Y LA FALTA DE CRITERIO Y SENTIDO DEMOCRATICO DE ESTE DISTRITO. COMO SE COMENTA, PROBABLEMENTE EL PROYECTO HA SIDO MODIFICADO, COSA QUE CONSIDERO POSITIVA. PERO COMO LOS AFECTADOS NO TENEMOS ESA INFORMACION, NO PODEMOS PRONUNCIARNOS SOBRE ELLO, Y POR TANTO SEGUIMOS MALVIVIENDO CON LA INCERTIDUNBRE, MALESTAR Y DEPRESION QUE NOS PRODUCE EL PLAN QUE CONOCEMOS. SE NOS SOLICITA PACIENCIA, Y LA HEMOS TENIDO. OS RECUERDO QUE YA HACE MAS DE UN AÑO QUE VIVIMOS EN ESTA DEPLORABLE SITUACION, QUE NO LE DESEO A NADIE (O TAL VEZ, A ALGUNOS SI),GRACIAS A LA PRECIPITACION Y FALTA DE CONSENSO VECINAL GENERADA EN ESTE DISTRITO. CASO QUE NO SE PRODUCE EN OTROS DISTRITOS, DONDE SE ABREN PERIODOS DE OPINION Y COLOBORACION CIUDADANA ANTES DE INICIAR UN PROYECTO URBANISTICO. DEBERIAMOS APRENDER DE ELLO Y SEGUIR UN CRITERIO UNIFICADO QUE NO DISCRIMINE A UNOS CIUDADANOS FRENTE A OTROS.
Pere,
Analitzaré les teves preguntes que estan plantejades de forma retòrica, és a dir, només admeten una resposta però que no tenen en compte aspectes importants d'aquest procés:
Pere Nieto: Manel, és més difícil elaborar una al•legació que contestar-ne 284?. Manel: Evidentment és més fàcil fer-ne una que 284, però les 284 les han de fer professionals que paguem entre tots, nosaltres i tu, que disposen de 8 hores per a fer-ho, i que es suposa que tenen un coneixement tècnic de la qüestió. Els veïns, en canvi treballem en altres feines i ho fem treient hores al nostre temps d'esbarjo o al de descans. Hi ha una petita diferència. Dins de les 284, estan les que feia l'AAVV del Carmel cobrant 3 Euros i que per tant la resposta s'ha d'enllestir amb un cost semblant al de la seva realització.
Pere Nieto: No creus que és millor garantir que les respostes siguin fiables, existeixin alternatives i que aquestes siguin viables urbanísticament, legalment, econòmicament i socialment?
Manel: Per supost. Però tot això no s'havia d'haver fer abans de fer la presentació a la premsa del mes de febrer de l'any passat, o abans de l'aprovació inicial per part de l'Ajuntament ?. Jo crec que SI, i que moltes de les al.legacions cauen per seu propi pes i per tant els tècnics i els polítics ja les havieu d'haver previst.
Pere Nieto: De veritat defenses que si acceptem moltes al•legacions és que acceptem que s'havia fet malament o més aviat és que tenim la capacitat d'escoltar, de replantejar-nos les coses i de saber que no tenim la veritat absoluta? Manel: Evidentment jo no defenso això. Simplement dic que la presentació inicial del pla té moltes mancances i defectes, i que no s'ha portat cap procés de diàleg negociat amb els veïns. Que la intranquilitat, el no viure, la incertesa sobre el futur d'unes cases, d'uns projectes de vida, del patrimoni, no s'han valorat i que s'han posat les persones al darrera de criteris suposadament tècnics, quan hauria de ser al contrari. Això mateix és el que explica Anònim en el seu comentari.
Pere Nieto: Creus que seria més raonable contestar ràpid i no acceptant res? No és la nostra voluntat.
Manel: Evidentment no. El contestar ràpid no vol dir que no s'accepti res, però tú ho poses en el mateix sac.
Espero haver-me explicat millor i que d'una vegada es posi a les persones que davant de qualsevol cosa.
Marc,
Faré comentaris sobre algunes de les parts del teu post.
Marc: Però el que no es pot fer en qualsevol cas és pressuposar mala fe per part dels altres, i menys des de un principi.Manel: Jo en cap cas he suposat mala fe, el que si que dic és que hi ha molts aspectes del Pla en el Sector 14 que no tenen el més mínim sentit. I això es tradueix en que quan preguntes criteris clars d'afectacions i no afectacions, no es poden explicar. Quan alguna cosa no es pot explicar és que no és transparent i pot tenir altres connotacions. Les decisions del Sector Públic sempre han de ser transparents, llevat casos molt especials que no venen al cas. I no ens enganyem estaven basats en un urbanisme especulatiu, que per arranjar coses públiques, les fa pagar a uns privats escollits a dit (cases baixes, amb potencial de creixement volumetric, més metres quadrats construïts. Aquest és un dels criteris del sector 14.
Marc: No sé quina és la fórmula per fer entendre a la gent que s'està treballant sobre el tema i que s'estan estudiant les al•legacions Manel: Jo t'en diré una. Explicar-ho clarament. Per exemple que la Regidora ho digui, i ho digui per escrit, agafi una sèrie de compromisos concrets i clarament explicitats (quan contestará les al.legacions, algunes directrius tingudes en compte, etc. etc. )i després els compleixi. Això sempre funciona. Per exemple Guardiola, l'entenador del Barça va prometre treball, l'ha complert, i per tant, tothom ara reconeix la seva feina, i guanyi o perdi, esperem que ho guanyi tot, ningú li podrà retreure el canvi que ha donat a un equip perdedor com el de l'any passat a un d'espèrit guanyador.
De totes formes agraeixo les teves paraules esperançades de bona solució a aquest conflicte creat, i que crec que els polítics haurieu d'analitzar detingudament si s'ha gestionat de la millor manera. No vull una resposta, sinò evitar casos com aquest en un futur.
Tot i això, demano la màxima celeritat possible, el treballar poc a poc està bé, però quasi mai és entès d'una perspectiva d'empresa privada.
Gràcies per les teves respostes.
Jo com sempre prefereixo respondre amb un post:
http://www.joserodriguez.info/bloc/?p=1746
Publica un comentari a l'entrada