dijous, 25 de setembre del 2008

Crisi

He llegit la revista crisi. Aquesta publicació s'ha finançat amb els diners que un activista antisistema ha estafat a diferents entitats financeres. Podeu consultar la revista i més informació a www.17-s.info.D'entrada he de dir que el diari no està malament. Amb un llenguatge i una retòrica que evidentment no és la meva tracten temes realment d'actualitat política i econòmica com és la greu crisi financera, les cares ocultes del poder o la feblesa d'un sistema capitalista que necessita de la crisi per subsistir. Però m'atreia conèixer una mica més a fons aquesta acció que ha suposat que a partir de crèdits il·legals hagi estafat una suma superior als 400.000 euros. I en aquest sentit la informació que m'he pogut llegir no m'ha convençut. Jo em pensava que agafava els diners aprofitant febleses del sistema bancari, però no és així, els diners els aconsegueix a partir de la falsificació i l'estafa. És cert que no és el primer cop que coneixem un cas d’ autoanomenada "expropiació popular", però la veritat és que en el fons és un robatori. Sobre a què es dedicaran els diners tampoc s'aclareix del tot el tema. Diu que es dedicaran a tasques de difusió de tots els moviments que lluiten en contra del sistema capitalista. El plantejament és que calen diners per lluitar contra la dictadura dels diners. Una contradicció? Amb el que coincideixo del tot és que ara és el moment en que aquests moviments poden agafar una major importància, el capitalisme mostra en aquests moments les seves més terribles contradiccions.