dilluns, 30 de juny del 2008

La Selecció !!!

Me n'alegro per l'èxit de la selecció espanyola, tot i que no la sento com a meva. Ha estat la justa campiona de l'Eurocopa. Ha estat l'equip que millor ha jugat, sense recórrer a la mítica fúria espanyola ni a estrelles fulgurants. Jugadors com Cesc, Xavi, Silva, Torres o Iniesta tenen un gran nivell i han demostrat que el futbol pot ser maco. M'ha agradat el futbol i m'ha avorrit molt tota la resta. M'ha sobrat l'excés patriòtic de Cuatro, aquesta cadena ha vist una autèntic filó per treure rendiment als seus drets televisius. M'ha molestat que es vengui un ninot per fer vudú. M'ha indignat que no es respecti que algú no vulgui que guanyi Espanya, les declaracins d’alguns mitjans de comunicació són insults molt perillosos. Però també m'ha molestat la gent que des de postures nacionalistes catalanes ha criticat tot l'ambient que s'ha creat, aquesta és la gent que després s’encén per un partit amistós de la selecció catalana. El futbol aixeca les baixes passions i és millor anar-ho acceptant. El que ja he trobat esperpèntic és fer el paral·lelisme entre que la primera Eurocopa va ser el símbol de l'Espanya casposa de Franco i que aquesta és l'Eurocopa de l'Espanya moderna de ZP. O que Cuatro ha volgut remarcar lo de la "roja" amb un simbolisme més polític, per exemple convertint la plaça de Madrid més vinculada a Aznar en la plaça roja. Diuen que els que menys l'han disfrutat (dels espanyols) són els de la COPE, té gràcia. Aquesta Eurocopa ens permet viure tots els tòpics i obrir debats que van molt més enllà de l'esport. Sols espero que aquesta febre espanyolista faci oblidar aventures tan irresponsables, mentideres i feixistes com el manifest en defensa del castellà. I, com no, espero poder viure un dia com ahir amb la selecció catalana com a campiona. Fàcil no ho tindrem.

3 comentaris:

Papitu ha dit...

Ho tenim clar. Això de la selecció catalana de futbol no ens ho deixaran ni olorar. Amb la "roja" no si juga i menys ara...

boja per la Katherine ha dit...

Reconec que he seguit l'Eurocopa, i em vaig emocionar amb la imatge d'Iker Casillas aixecant la copa.
Pel que fa a la selecció catalana s'hauria de mirar quins futbolistes, amb qualitat suficient per participar en competicions internacionals, en voldrien formar part renunciant a la possibilitat d'anar a l'espanyola...

Pere Nieto ha dit...

Defenso les seleccions catalanes al marge de la qualitat. Això voldria dir que en esports com hoquei, tennis, bàsquet ... tindríem equips molt competitius i en altres no. La situació actual farà difícil plantejar que s'avanci en aquesta línia.