divendres, 29 de juny de 2007

Carmel

Els informes tècnics per avaluar les acuses de l’esfondrament del Carmel semblen concloure de forma contundent que les causes del greu accident a les obres del Metro va ser la falta de mesures fiables del terreny. Això ja ho intuíem, però realment és molt greu.
Sóc conscient que els fets del Carmel han canviat radicalment la forma d’afrontar l’obra pública a Catalunya, però els resultats de la investigació demostren que vam heretar un sistema d’adjudicacions i control de les obres que deixa molt que desitjar. Els fets del Carmel van suposar un cop molt dur per a les persones que es van veure desallotjades, més de 1.200 persones, però per sort no va haver-hi víctimes personals. De totes maneres els que vam viure en primera línia el desallotjament i les primeres setmanes amb els afectats sabem la duresa d’aquells moments. No va haver-hi ni morts ni ferits, però això sols es pot atribuir a la prudència en el desallotjament i a l’atzar. Si no s’hagués fet un desallotjament preventiu d’un habitatge o si l’esvoranc hagués estat més gran del previst avui potser estaríem lamentant víctimes per culpa d’una mala previsió en les mesures d’estabilitat del terreny. No he pogut encara veure l’informe ni tinc clar qui és responsable d’aquests errors, però és igual, amb la mateixa contundència, sigui qui sigui, cal exigir responsabilitats i sobretot cal exigir que no torni a passar mai més un fet com aquest.
Com deia abans no hem de lamentar víctimes humanes i a més crec que es va fer una gestió molt bona de l’atenció als afectats. S’ha creat l’Agència del Carmel, s’han impulsat moltes obres de remodelació de façanes i edificis, s’han instal·lat un gran nombre d’escales mecàniques ... El barri del Carmel està avançant de forma molt positiva. L’altre dia vam poder visitar les obres dutes a terme al carrer Agudells, amb escales mecàniques a carrers com Agudells, la Manxa o Santa Gemma, amb la remodelació de la Plaça Salvador Allende o del carrer mare de Déu del Coll, o amb el clavegueram del passatge Siguenza. Ara cal que arribi el Metro, que ho faci en condicions, que no es tornin a produir accidents i que mai més es torni a posar en risc cap persona per una mala previsió.

1 comentari:

Carles Sampietro Lara ha dit...

Què significa "que les causes del greu accident a les obres del Metro va ser la falta de mesures fiables del terreny"?

Vol dir que no és van fer els estudis geològics pertinents? Que sí que es van fer però malament? Que és va fer alguna prova ràpida i sense gaire professionalitat a mode de justificant (per estalviar temps i embutxacar-se diners)?