diumenge, 3 de juny del 2007

Anarcofatxes

Darrerament estic observant una actitud que no m’agrada gens. Un bon nombre de persones de tarannà progressista mostren la seva satisfacció pels resultats de diumenge a les eleccions municipals, en concret per l’alt grau d’abstenció. Una mica hi ha la sensació generalitzada que això ja va bé i que com diria el Joan Laporta: “que n’aprenguin !!!”.

En part és lògic i ja està bé, però quina alternativa proposen? És a dir si jo considero que l’actual sistema polític no funciona, que els polítics actuals no poden afrontar els grans reptes de la nostra societat i que no hi ha alternativa dins de l’actual sistema, m’hauria de plantejar quin paper hi vull jugar jo. Si em considero progressista no em puc conformar amb la societat actual i per tant he de creure que hi ha possibilitats de transformació. Si la solució no ve a través dels partits polítics actuals cal que em comprometi a fons en una altra forma de transformació. I aquí és on em molesta l’actitud de moltes d’aquestes persones. Critiquen el sistema polític, però en canvi no tenen cap compromís social. Els moviments socials avui també estan patint una important transformació.

No m’agrada l’actitud falsament progressista d’algunes persones. Entenc en canvi l’actitud crítica d’aquelles persones que des dels moviments socials o les ONGs no veuen clara la feina dels polítics i entenc també aquells moviments, com el de la campanya per l’habitatge digne, que s’han esforçat, amb èxit, per situar aquest problema durant tota la campanya en el debat de tots els partits. Jo no estic d’acord amb aquella frase feta que qui no vota després no es pot queixar, jo ho canviaria per qui no participa no es pot queixar, entenent que el vot no és la única forma de decidir el nostre futur. Un dia a un gran amic meu li vaig parlar d’un nou concepte polític, els “anarcofatxes”, és a dir aquella gent que té una actitud de façana propera a l’anarquisme (no vota, es queixa de tot allò establert, li molesten les normes sobretot les que l’afecten ...) però que alhora no fa res per transformar la societat i vol viure bé. Aquesta gent també dóna ales a la dreta. Que qudei clar no parlar dels anarquistes o dels autèntics antisistema, parlo de la gent que amaga la seva manca de ganes de lluitar darrera d'un discurs radical. Diumenge passat aquesta gent va tenir un gran resultat.

11 comentaris:

Anònim ha dit...

Querido Pere,

Veo en tu escrito que no sabéis dónde buscar. Quizás pueda ayudarte.
tienes razón en aquello que la gente no participa, pero la gente también tabaja muchas horas para poter tener ingresos, destinados la mayoría en pagar una casa, y para guardar algo por si acaso.

Por mucha abstención todo continúa igual. La gente propone pero los políticos no disponen.
Me hablas de la vivienda. Ayer por televisión decían que bancos, cajas e inmobiliarias buscaban sistemas para vender. Bien, la solución es poner hipotecas a 50 años. Pero claro ningún político no hace nada. No se persigue el dinero negro que mueve la construcción. Cada vez más hay inmobiliarias que quieren ganar mucho en cada operación... pero no os importa.
No os importa la abstención. Contéstame: ¿Ha habido abstención para el PSC? Si oímos a Iceta, esa palabra no existe. Sólo dice que han ganado. Si ERC no quiere governar porque se lo plantea, la ponéis a parir, porque se supone que tiene que pactar con vosotros. Cuando el primer tripartito decíais que porqué ERC tenía que pactar con CiU. Ahora que hace lo mismo son los malos.
Por tanto los políticos continuáis en vuestra nube, soys como autistas: nada os afecta.

yo a tu definición propondría otra: el anarcoprogre: haz lo que quiers, todo es guay, nadie te controla porque eres mayorcito pero eso sí, recuerda que como te pases nos pondremos carcas y te haremos pasar por el tubo. La gente os ve como pogres, que es lo que realmente sois, y no progresistas.

Papitu ha dit...

Poca conya... no pot ser que tot es quedi en una etiqueta per aquells qui han decidit quedar-se a casa el dia de les eleccions. Feu el favor de llegir-vos els informes que vosaltres mateixos encarregueu i potser entendreu el que està passant. Potser estaria bé que se us veies tot l'any pels barris i no només els dies de campanya. Ep! i estic parlant de treballar a peu de carrer i no només a les institucions com feu ara.

Anònim ha dit...

És possible el que acabo de llegir?
Crec que al menys en aquest districte no es pot acusar l'equip de govern de no haber estat al peu del canó i de no haber-se patejat prou el carrer. No puc acceptar aquesta acusació en aquest districte. No!

Papitu ha dit...

Ep! Parlava en general, desconec el que ha fet el partit a Horta. En tot cas a Gracia i a Sants (on he viscut aquests darrers anys) no se us ha vist gaire el pèl, o jo no m'hi he fixat prou...

Anònim ha dit...

Estic d'acord amb el Marc. Jo, durant anys, he vist la Elsa, el Pere, el Joan, l'Anna, etc a un munt d'actes d'entitats, festes majors, etc. Potser la resta haurien d'agafar exemple i fer el mateix DURANT TOTA LA LEGISLATURA.

Sobre l'abstenció, jo crec que es un error. Fora millor que tots els desencantats de la politica, anéssin a votar pero ho fessin en blanc. S'hauria de veure la cara dels polítics si hi hagués una participació "a la francessa" de més del 80% i més del 30% d'aquests vots fóssin en blanc. Ja no podrien dir que som cómodes, o que no ens impliquem.

Realment, crec que si no votes, no t'impliques, i molt al contrari de que mostres indiferencia, mostres que ja et va bé el que hi ha i per tant no necessites cambi.

Anònim ha dit...

JUG:

la verbigràcia dels polítics és la que fa que la gent cada vegada ho entengui menys demaneu el vot en blanc per a quedar-vos tranquils, però el resultat és el mateix.
Jo també he vist l'Ela, el Pere, etc. en molts actes, sóc de la Coordinadora d'entitats del Guinardó i m'hi trobo. Però la majoria de gent no.
Si amb tanta abstenció no reaccioneu, amb el vot en blanc menys, ja que direu: la participació de la gent a estat important i el resultat reflexa l'opnió dels barcelonins, encara que el vot en blanc hagues estat del 99%. Feu-vos-ho mirar.

Anònim ha dit...

Jordi sp,

Per el contingut de la teva resposta, veig que creus que potser soc del partit, o polític o alguna cosa que s'assembli.

ERROR!! Soc de la colla de diables Malignes del Guinardó (Grup Torxa) i per res estic vinculat de cap manera a cap partit ni molt menys soc polític. No es que sigui res de dolent ser-ho, pero les meves reflexions son les de un ciutadà de carrer.

Només volia deixar aixó clar, no fos cas que algú s'equivoqués.

De fet, si has llegit respostes meves a altres escrits del Pere, hauras vist que més ve m'agrada donar canya a la classe politica que no pas "defensar-la".

JUG=DIABLE="PUEBLO LLANO"

Anònim ha dit...

JUG,

independenment del que siguis, del que pensis o del que vulguis, aquesta gent ens està posant on volen. Mica en mica amb les nostres respostes, veuen com entrem en una mena de síndrome d'estocolm, on la culpa és nostra de l'abstenció i, si seguim així, resultarà que eren 41 regidors que votaven la composició d'una ciutat, i ja els agrada com queda. El tema és: si voleu que fem coses, digueu-lo, sinó creiem que tot està bé. No participeu, no sabem,...
Això em porta a dues coses: l'acudit de l'Eugeni d'aquell que està 30 anys callat i, tal icom ha anat, erigim en himne la cançó "setze jutges" quecantava la trinca.

Anònim ha dit...

Estic d'acord en que s'hauria de agafar exemple als altres districtes i altres àrees... És cert que la presència en altres llocs no és tant evident. S'ha de ser honest amb això.

Àngel 'Soulbizarre' ha dit...

ENCERTES....CREC QUE HAUREM DE DIR ALGUNA COSA..."SI NO ENS MULLEM, DESPRÉS NO ENS QUEXEM..." HAURIEM DE PROPUGNAR UN VINCLE POLITIC MÉS PROFUND: NECESSITEM MILITANTS ABANS QUE VOTANTS I JUNTS HEM DE DIGNIFICAR LA FEINA POLÍTICA QUE NO ÉS DELS "POLITICS" SINÓ DE TOTS.

Anònim ha dit...

"tati-no logo" Soulbizarre ...
"NECESSITEM MILITANTS ABANS QUE VOTANTS "
Si tots som militants no guanyem res. Els polítics a fer política, que no vol dir fer el que es vulgui, i si fan coses ben fetes (de vegades més que quantitat la gent vol qualitat) el personal hi respondrà i agrairà la tasque que es fa a l'altra banda de la taula.

Si tots hem de ser militants, reclamo el dret a l'objecció de consciència i a poder votar el que cregui millor, encara que vagi en contra del partit.

Per cert, jo també visc a Premià de Mar.