dilluns, 16 d’abril del 2007

Maria de la Pau Janer al PP



He llegit la informació que l’escriptora Maria de la Pau Janer anirà a les properes eleccions a les llistes del Partit Popular a Mallorca. D’entrada la notícia m’ha sobtat. No és fàcil entendre que una intel·lectual de llengua catalana pugui participar d’una candidatura d’un partit que s’acosta en aquests moments a l’extrema dreta, segons el meu criteri. No entenc que una persona que ha ajudat a difondre la llengua catalana pugui recolzar una força política que arreu de l’Estat està fent demagògia i posa en dubte la defensa d’aquesta llengua. I encara em costa més d’entendre el suport al PP balear, tan esquitxat per escàndols i presumptes escàndols urbanístics i econòmics.

Un cop passada la sorpresa i la decepció no em vull deixar portar per aquesta sensació i per tant vull acabar aquesta nota recomanant el seu llibre "Orient, Occident" un llibre seu que vaig trobar d’una gran sensibilitat.