Sempre
és difícil valorar un any. Sempre és ple de moments bons i
dolents. En el meu cas, perquè no dir-ho, són més els bons
moments. Ha estat un any en el que he seguit fent de Cap d’Estudis
de Primària a l’Escola Gravi, per tant intens a nivell laboral.
M’agrada la meva feina, sobretot fer classes. Crec que em fa estar
sempre més viu, sentir-me més jove, estar sempre atent. Per tant a
nivell laboral, molta feina (les classes i la gestió de Cap
d’Estudis) són un esforç considerable, però m’ho passo bé. A
nivell associatiu aquest any vaig sumar la responsabilitat de ser
president de l’AVV del Poblenou. Per sort no és una entitat
presidencialista, però igualment he sumat hores al meu compromís
amb el barri. I a nivell personal poques novetats. Molt bé amb la
meva filla, moltes activitats amb amics i amigues...de fet en aquest
àmbit és on he tingut algunes de les millors sorpreses de l’any.
I de fet crec que he incrementat la meva vida cultural i social, si
això era possible!
I
d’això és del que volia parlar. De les meves experiències
culturals. Recordo que no sóc crític, que sols parlo de la meva experiència i que a més, per exemple en els llibres no cal que parli de novetats, són llibres que jo he llegit aquest any. Començo pel teatre. He vist 14 espectacles, no està mal
però espero veure’n més el 2019. Gairebé totes m’han agradat
força, si coneixeu les que he seleccionat són obres dures, de
textos que et sacsegen amb força. Aquestes són les 5 obres que més
m’han agradat:
-
«Blasted» de Sara Keane. Obra molt dura sobre la violència.
-
«Alba o el jardí de les delícies» Marc Artigau. Gran reflexió de
relacions humanes i futur.
-
«Una gossa en un descampat» de Clàudia Cedó. Dura història sobre
un embaràs.
-
«El lugar donde rezan las putas» de Sanchis Sinisterra. Teatre i
crítica social.
- "Blues" de Sergi Porpermayer. Un text molt bo i actual.
De
llibres també he llegit força, però sempre en queden molts més a
la llista de llibres pendents. He llegit 50 llibres, gairebé un per
setmana. Per tant imagineu si és difícil escollir-ne 5, però aquí
vaig ( i també durs!!!):
-
«Permagel» de Eva Baltasar. Un llibre hipnòtic i cru sobre sexe,
relacions, destrucció...
-
«Istanbul, Istanbul» de Burhan Sönmez. Dur. Els contes com a
evasió de la presó.
-
« Taxi» de Carlos Zanón. Feia temps que no llegia una bona
novel·la sobre Barcelona.
-
«Ordesa» de Manuel Vilas. Una gran sorpresa. Llibre poètic i sense
concessions.
-
«La vegetariana» de Han Kang. Novel·la desconcertant, obsessiva
però molt ben escrita.
Si
hi ha una cosa que he augmentat aquest any ha estat la meva
assistència als concerts. He anat a 37, no està gens malament i pel
2019 intentaré no baixar el ritme. Molts d’aquests concerts han
estat de petit format i o bé gratuïts o abaix cost. És molt
difícil d’escollir els concerts. Influeixen tantes coses...els
artistes lògicament, però també l’espai, la companyia, el
moment...Però hem vingut a jugar (ho sento Elefantes,
Fito&Fitipaldis, Rozalen, Sidonie, Love of Lesbian...) i aquí
estan els 5 més especials:
-
«Luke Winslow-King» a Rocksound. Una descoberta. Gran rock i
concert molt màgic.
-
«Clara Peya» l’he vist dos cops aquest any en concert però a
Apolo va ser brutal.
-
«LP» va ser la meva gran descoberta al festival Cruïlla d’aquest
any. Veu i caràcter.
-
«Manolo García» quin plaer arribar a la seva edat donant-ho tot
dalt d’un escenari.
-
«Ben Harper i Charlie Musselwhite» gran nit de blues a Sala Barts.
I
no poso cinema perquè gairebé no hi he anat. He vist pelis en DVD,
algunes molt bones (3 anuncios en las afueras, la forma del agua, el
hijo de Saúl, Handia, Boyhood, Tomboy...) però no és el mateix. O algunes sèries com Big little lies o Black Mirror.
Ja
sabeu, compartir-ho és una forma d’animar-nos a seguir gaudint de
la cultura. Bon any 2019 i seguim compartint la passió per llibres,
cançons, paraules, imatges i sensacions.
Ex
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada