L’Associació de Veïns del Poblenou ha iniciat un procés de consulta sobre l’oportunitat de demanar l’Àrea Verda d’aparcaments al barri del Poblenou. Crec que és molt interessant per dues raons fonamentals.
La primera com a procés participatiu. Crec que és interessant que una AVV impulsi un procés de consulta obert a la gent del barri, convocant a una sessió informativa i de debat a la ciutadania mitjançant cartells. L’AVV es converteix d’aquesta manera en referent de l’opinió de la gent, pot valorar amb més elements la seva postura i guanya força davant de l’administració. No es tracta ser assemblearis o de reduir el posicionament d’una entitat a allò que digui la majoria, es tracta de poder debatre de forma més àmplia i no limitar-se a una junta de l’entitat. El fet demostra que estem davant d’una de les AVV més actives de la ciutat, amb ganes de seguir sent un referent davant del Districte i davant dels veïns i veïnes.
El segon motiu és el de la mobilitat. El barri del Poblenou ha començat a rebre l’impacte de la implantació de l’Àrea Verda a la resta de la ciutat. Hi ha persones que deixen el cotxe al Poblenou i agafen llavors el Metro per anar a altres barris o persones que abans aparcaven a la Vila Olímpica (on s’ha implantat Àrea Verda) i que ara aparquen més cap el nucli històric del Poblenou. A més la pressió del barri ja era forta i les múltiples obres que hi ha al barri han dificultat encara més l’aparcament. La construcció de nous aparcaments públics com el de Saladrigas pot ajudar, però no resoldrà del tot l’actual dificultat d’aparcament al barri.
No vaig poder assistir a la sessió de debat, espero que algú m’expliqui com ha anat, em sembla que va anar bé. De totes maneres jo em posiciono, estic a favor. L’experiència que tinc laboral de com ha repercutit als barris la implantació de l’Àrea Verda ha estat sempre positiva per la gent que hi viu. El barri del Poblenou tindrà un major creixement de treballadors i treballadores a mesura que es consolidi el 22@ i l’Àrea Verda ajudarà, sens dubte, a una mobilitat més sostenible. Possiblement passarà que l’aparcament de lloguer o rotació passarà a ser utilitzat per la gent que ve a treballar i la gent que ara tenim places de lloguer potser aprofitarem l’Àrea Verda per tornar a aparcar al carrer. En tot cas crec que baixarà el trànsit pel barri i s’afavorirà l’aparcament pels residents.
1 comentari:
Ja estan pintant de verd...
Que ràpids que son quan volen, no fa ni 15 dies que es va aprovar en "assemblea" i ja tenim la carta, l'enganxina, i ja estan pintant...
Jo no dic que no a l'Àrea Verda, sempre hi quan vagi acompanyada d'un pla de millora del transport públic, que fa més d'un any i mig que la comissió de mobilitat reclama al districte (segons les seves pròpies paraules) i no han rebut cap mena de resposta...
Com hem de deixar d'agafar el cotxe per als desplaçaments, si la Línia 4 de metro és una de les pitjors de Barcelona, si la freqüència dels autobusos que passen pel barri és de les més altes de la ciutat, etc?
Per quan una línia de metro que creuï Barcelona per sota de la Diagonal? (Tuneladora pel Fòrum, i llestos... segur que la construcció és molt més la infraestructura que necessita el tramvia, i apostaria a que el metro és molt més ràpid! A més la Diagonal és prou ample, com per a poder-hi treballar sense que els edificis d'aquesta via pateixin).
Publica un comentari a l'entrada