dimarts, 17 de febrer de 2009

Àrea Verda

Ha començat fa pocs dies una nova fase de la implantació de la regulació per aparcament d'àrea verda. En aquesta ocasió al Districte d'Horta-Guinardó ha afectat als barris del Guinardó i la zona de Montbau i Sant Genís. Al Guinardó la implantació de l'àrea verda segueix els mateixos paràmetres que a la resta de la ciutat. Zones densament poblades, amb transport públic i amb problemes d'aparcament. A la zona de Montbau i Sant Genís, en canvi, la situació és força diferent. Es tracta d'una zona on els residents no omplirien totes les places del barri, ni molt menys, però que en canvi la pressió dels grans equipaments de l'entorn és molt gran. L'Hospital de la Vall d'Hebron, Sant Rafael, Llars Mundet o l'Escola d'Idiomes de Sant Genís generen un gran nombre de desplaçaments en cotxe cap a aquesta zona de la ciutat. La històrica possibilitat d'aparcar amb relativa facilitat ha potenciat que la gent assumís com a normal poder anar a treballar en cotxe a aquests barris. La implantació de l'àrea verda ha suposat un canvi radical en la mobilitat dels barris per damunt de la Ronda de Dalt. Les queixes per la implantació de l'àrea verda estan sent importants per part dels col.lectius de treballadors dels grans centres de la zona. Als barris, en canvi, s'ha viscut de forma més positiva. Els veïns i veïnes ara poden aparcar i una cosa potser més important, s'ha reduït de forma significativa. La gent ja no dóna innombrables voltes pel barri per aparcar i per tant ha millorat la qualitat de vida del barri (gràcies Mireia per l'argument). Per tant crec que la mesura era encertada. És cert que aquesta mesura comporta problemes a força gent que treballa en aquests barris. Però en els fons és un problema que ja pateixen la resta de treballadors de la ciutat. La solució és una nova cultura de la mobilitat, no l'aparcament gratuït. El mateix problema que té ara una persona que viu a Gràcia i treballa de nit a la Vall d'Hebron és el que té una persona que viu a aquests barris i treballa a Gràcia. No pot fer servir el cotxe sense pagar aparcament. No vull dir per tant que l'àrea verda no suposi problemes, però tothom ha d'entendre que no posar-la també en comportava. Esperem que els canvis d'habits en mobilitat no siguin traumàtics, però estic convençut que uns barris han guanyat. I ara m'agradaria que al meu barri, el Poblenou, també s'incorporés l'Àrea Verda, com altra gent del barri ja està reivindicant.