divendres, 4 de juliol del 2008

Àngel Colom

Àngel Colom vol tornar a fundar una Crida per tal de lluitar contra l’espanyolisme i planteja que “si ens ataquen com a país, hem de respondre, sempre amb formes no violentes”, segons diu E-notícies. Això sembla que es va sumant a altres iniciatives com la de la JNC que engega una campanya en la que demana a Bruce Springsteen que internacionalitzi el conflicte català i vol fer servir la cançó “We shall overcome” com a símbol del nostre conflicte. Crec que no anem bé. És cert que existeix una forta ofensiva en contra d’alguns drets fonamentals del nostre poble, però crec que on hem de posar l’èmfasi no és en la nació que defensem sinó en els valors que defensem. Si jo estic en contra del manifest de la llengua castellana no és perquè sigui català, hi estic en contra perquè és mentida. Si jo defenso el nostre dret a l’autodeterminació i la possibilitat de la independència és perquè el defenso pel Sàhara, pel Quebec i pel meu país. Si estic en contra de determinats plantejaments de la COPE o en general de la brunete mediàtica no és tan sols perquè sigui català, sinó perquè estic en contra de qualsevol forma de feixisme. Si defenso un nou model de finançament o millors infraestructures no és per tenir més per ser català, sinó per justícia. Els meus valors polítics fan que vulgui defensar un model de Catalunya que alguns sembla ser que no em permeten. I aquesta lluita meva es concreta lògicament a Catalunya, però no és el punt de partida. I en definitiva no confio en determinats salvadors de la pàtria.

1 comentari:

Jordi Coronas i Martorell ha dit...

Tant en Colom com les JNC haurien de saber que per asolir objectius nacionals cal un projecte sòlid al darrera i no fer volar coloms (mai millor dit).
El partit on es troba ara en Colom l'utilitza d'estilet d'un suposat independentisme que ara mateix és residual a Convergència. I les JNC són les que duien les banderes estelades en el darrer miting abans del referendum per l'Estatut i un cop esvrinat el resultat van canviar-les per la senyera oficial.
El que els cal és ser més coherents entre el que diuen i el que fan.