dimecres, 29 de juny del 2022

Un nou repte, ara al Prat de Llobregat.

 


Divendres 1 de juliol començo un nou repte. M'han nomenat Director d'Educació i Cultura a l'Ajuntament del Prat de Llobregat. Substituiré a la Fina Rifà que es jubila i sé que no serà senzill perquè és una gran professional. L'he conegut ara preparant el traspàs, però crec que ha deixat una gran empremta al Prat.

El primer que vull dir que és que em fa molta il·lusió. L'altre dia explicava que sóc mestre, que ho seré sempre i que tornaré a exercir. Però ara em ve molt de gust fer aquest canvi. D'entrada he de reconèixer que és un luxe que quan estic a punt de complir els 55 anys encara em pugui plantejar què seré quan seré gran. Poder engegar un nou repte em dona vida, fa que em senti afortunat de veritat. I espero estar a l'alçada.

Vull agrair la confiança del Ricard per pensar en mi. I vull donar també les gràcies a tota la família dels Comuns del Prat que em fan confiança, amb l'Alcalde Lluís Mijoler al capdavant i amb tot l'equip de govern, però sobretot amb la Pilar Eslava amb qui em fa molta il·lusió tota la feina que tenim per compartir.

I de moment els pocs dies que m'he acostat al Prat per situar-me han estat molt bonics. Per exemple dimecres vaig poder viure una escola d'estiu del projecte Interseccions extraordinària. Gent del món de l'educació i del món de la cultura compartint un espai de qualitat, de voluntat de compartir i de debat profund. No ha estat el típic espai institucional, ha estat una aposta de complicitat amb tothom que treballa al Prat per l'educació i la cultura. Hem vist la representació de “El mar: una visió d'uns nens que no l'han vist mai” de Xavier Bobés i Alberto Conejero. Un emotiu i magnífic espectacle que ens recorda la figura del mestre republicà Antoni Benaiges. I després un debat breu però molt profund entre Moisés Esteban-Guitart, Xavier Fina i Albert Lladó. I del debat ja en parlaré més en dies propers.

I la jornada m'ha servit per dues coses més. Comprovar que l'equip humà d'Educació i Cultura (que també inclou joventut i memòria) és molt potent i compromès. I també comprovar que també al Prat em vaig trobant gent amb la que he compartit moltes altres etapes de la meva vida i que em ve de gust retrobar.

No és el primer cop que tinc un càrrec de confiança a l'administració. Vaig ser Conseller Tècnic d'Horta-Guinardó entre el 2003 i el 2011. D'aquella època tinc el record d'haver après moltes coses, d'haver-me divertit molt i de treballar molt intensament. La veritat és que espero que ara ho pugui repetir. Potser serà un any, potser serà més temps, no ho sé, però és genial poder engegar ara mateix un repte tan apassionant com aquest, ja us aniré explicant.

1 comentari:

Haiden Hays ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.