dilluns, 28 de desembre del 2020

BON 2021


 

Segurament poques vegades hi ha tan consens en dir que el 2020 no ha estat bo. Un any en el que hem descobert que érem vulnerables. La COVID podia canviar les nostres rutines, podia fer que ens haguéssim d'acomiadar de massa gent, podia obrir moltes incerteses de futur en molts persones...Aquest any ens hem abraçat menys, hem tingut més por, hem compartit menys moments. He viscut en una mena de muntanya russa emocional, amb moments de serenitat i de pensar que no passava res, que ja era bo una etapa més tranquil·la i amb moments d'ansietat de maleir tot el que m'estava perdent. Un any per ser conscients de les nostres febleses.

Però també és cert que he descobert més a la gent del meu voltant i en la majoria dels casos m'han ofert la seva cara més bonica. He estat més hores sol que mai però també m'he sentit molt acompanyat, molt estimat. Tinc més clar la gent que és imprescindible per a mi i m'agrada quan les relacions es basen en mostrar-nos com som, amb les nostres pors, les nostres mancances, les nostres debilitats. He valorat més els moments màgics que he viscut. He mirat molt més el cel. He passejat, he llegit, he enyorat. I fins i tot m'han operat. He tornat a veure la màgia de la meva feina de mestre, però de mestre a l'escola, al costat dels nens i nenes. He dormit pitjor, he somniat molts cops que podia tornar a més concerts, a sopar, a prendre una copa de vi plena de complicitat. He somniat que podia tornar a relacionar-me sense prudència, que oblidava les mascaretes, que la distància era tan sols la que volíem.

I pel 2021 us desitjo el que he posat a la fotografia. Els darrers anys havia mirat de ser original (vaixells de paper, scrabble, sopes de lletres...). Aquest any no, he buscat una de les primeres fotos que vaig fer quan ja vam poder tornar a sortir després del confinament més dur. Perquè també he gaudit de viure a un barri com el Poblenou que m'ha permès escapar-me a la platja i deixar-me enamorar per sortides de sol com aquesta o per postes de sol. He vist tots els colors al cel i al mar. I aquest 2021 espero que visquis moments d'aquests i que si vols en compartim.

Una abraçada tan real com pugui ser!