tag:blogger.com,1999:blog-3940897434865259329.post2753634366081686967..comments2023-07-07T11:27:18.165+02:00Comments on El blog d'en Pere Nieto: Avaluació del professoratPere Nietohttp://www.blogger.com/profile/00938739203440341271noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-3940897434865259329.post-10763118643365407012012-03-04T21:24:51.384+01:002012-03-04T21:24:51.384+01:00En primer lloc Antonio espero que la nova etapa et...En primer lloc Antonio espero que la nova etapa et vagi molt bé, pe`ro ja m'explicaràs perquè ens anirem veient. De totes maneres és evident que hi ha coses prioritàries però al blog miro de parlar de coses que em passen.<br /><br />A la resta sols puc dir gràcies per les aportacions. Em veig incapaç de contestar a tothom, però en el fons el més important és obrir debats, no?Pere Nietohttps://www.blogger.com/profile/00938739203440341271noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3940897434865259329.post-51053676180757680182012-03-03T08:48:25.989+01:002012-03-03T08:48:25.989+01:00Hola Pere.
És un problema de qualitat no? El prob...Hola Pere.<br /><br />És un problema de qualitat no? El problema és com avaluem la qualitat en un, diguem, servei educatiu quan:<br />Els clients, pares, no veuen mai com prestem el servei (com a molt pregunten als fills).<br />Els usuaris, infants, són persones en construcció i el seu esperit crític és immadur.<br />Els prestadors, mestres, són alhora "persones" i un "equip". Entenc per "persones", la tasca docent a la classe que es realitza fonamentalment a porta tancada i sense possibilitat de contrast o crítica externa. Entenc per "equip" tota la resta que succeeix a l'escola i que normalment si es coordina.<br /><br /> La resposta sol ser: Ens autoavaluem. <br />Som sempre prou autocrítics? Tothom ho és?<br />Estic d'acord que la tasca avaluativa no pot ser només fiscalització però i és cert que si un professor ho esta fent malament (no en sap, no vol, es troba malament, no connecta amb una classe en concret, etc) a l'escola li interessa saber-ho i ajudar-lo. Crec que certa fiscalització és bona igual que certa pressió per millorar. Si una escola en concret és prou immadura per despatxar a un bon professor que necessita ajuda allà ells, jo no crec que succeeixi. Conec altres àmbits educatius on si es fiscalitza i no succeeix gairebé mai i, aquest "gairebé" que acabo d'escriure, per la meva experiència, sempre s'ha referit a persones que no havien d'estar allà.<br />Es clar que una avaluació dels alumnes serà subjectiva, segur que el professor d'educació física s'endurà grans elogis sempre. Malgrat això serà una altra dada. I, el problema no és la dada, és l'ús que se'n fa.<br /><br />Jo, personalment, porto quatre anys fent de docent i, encara espero que, en alguna escola de les que treballo, algú experimentat entri a les meves classes i m'ajudi a millorar.Joan Bhttps://www.blogger.com/profile/14416223887356521652noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3940897434865259329.post-21927716115825660832012-03-01T14:37:11.123+01:002012-03-01T14:37:11.123+01:00Pere, estic d'acord pràcticament amb tot el qu...Pere, estic d'acord pràcticament amb tot el que has escrit.<br />De tota manera, pel que fa a la pública tenim moltes altres coses que passen pel davant de l'avaluació del professorat quant a prioritàries.<br />Començant per les retallades i les mogudes que hem de muntar per intentar que no es desmoroni la qualitat de l'ensenyament que podem oferir a l'alunat i famílies.<br />Aprofito per dir-te que per aquest motiu i d'altres he decidit jubilar-me. Si tot va com espero, el 30 de juny acabo el curs i em tallo la "coleta", com ho faria un torero.<br />Salut<br />Antoni P.<br />IES Salvador EspriuAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3940897434865259329.post-75581312236555766472012-02-29T00:20:23.208+01:002012-02-29T00:20:23.208+01:00A final de curs, sovint els hi he dit als alumnes ...A final de curs, sovint els hi he dit als alumnes que avaluessin o "valoressin" els aspectes que els ha agradat més, els que els agradat menys, que canviarien, que proposarien...Tot i ser nes de 11 o 12 anys saben expressar força bé el que els ha interessat i el que no, també han afegit comentaris objectius i evidenment subjectius dels mestres. Considero que ben interpretats també poden ser útils pel mestre. Però he constatat que aquestes "avaluacions" que fan els alumnes són subjectives i no es poden considerar com paràmetres de valoració de la feina docent.Àngelsnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3940897434865259329.post-89733639527816523122012-02-28T21:16:15.344+01:002012-02-28T21:16:15.344+01:00Un tema aquest de l'avaluació del professorat ...Un tema aquest de l'avaluació del professorat que dóna molt a parlar, senyal que les coses no són prou clares i que no hi ha una "manera" que ens ho posi fàcil. <br /> <br />Necessari? Potser sí.<br />De vegades penso que millor que una avaluació, seria una supervisió feta per un extern de manera continuada (treballant en claustre, departaments, cicles, cursos, individualment...) segons el que fes falta. Crec en una avaluació positiva que implicaria també una constant avaluació de l'escola, encara que això pugui costar, d'entrada, un aprenentatge d'autocrítica.<br /> <br />Vaig veure el programa de TV3 i no em va agradar gens com plantejaven l'avaluació del professorat. <br /> <br />Si convé que també la facin pares i alumnes (Uf! no tinc clara la manera com fer-ho possible )... potser els veig més intervenint en una avaluació no tant individual d'un professor i quan ja no estan en el mateix curs, cicle, etapa... que estan avaluant.<br /> <br />Quatre pensaments (sense reflexió seriosa) per un tema interessant i prou important.<br /> <br />Enhorabona per un article que obre debat!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3940897434865259329.post-26834123914576583142012-02-28T21:15:42.316+01:002012-02-28T21:15:42.316+01:00L'avaluació podria dir-se que s'apropa a l...L'avaluació podria dir-se que s'apropa a la valoració que un fa de la<br />seva tasca tenint en compte les implicacions que se'n deriven.Però<br />l'avaluació no s'atura pas aquí . Tots podem questionar i reflexionar<br />constructivament sobre la tasca docent.<br />La que portem a terme nosaltres i la que portem a terme dins la nostra<br />escola , els nostres companys/es de feina . I per altra banda cal<br />pensar , si estem exercint d'acord amb la filosofia amb la qual pares<br />i mares de la nostra escola confien. Seguim una línia d'escola<br />coherent des de l'inici fins al darrrer curs de l'escolaritat ?<br /><br />En el cas dels mestres quan parlem d'avaluació, les implicacions són<br />molt variades i dins d'un context ple de matisos i en el qual , tothom<br />si veu en cor de dir la seva.<br /><br />Sovint l'opinió del mestre queda sesgada o minimitzada pel grau de<br />satisfacció que mostren les famílies d'un determinat curs vers un<br />tutor/a determinat.<br />Aquesta seria la realitat més freqüent.<br /><br />L'opinió de les famílies , sovint desdibuixa la veritable tasca<br />d'avaluació continuada i sumativa que fan els mestres dins la seva<br />petita parcela.<br /><br />Avaluar seria pel mestre , observar des de tots els vèrtex la feina<br />que es porta a terme i analitzar el context , la forma , el contingut<br />, la metodologia , els valors .....<br />Valorar com ens sentim i qui ens pot ajudar a modificar allò que<br />sospitem que no ens funciona si estem sols a l'aula.<br />De vegades necessitaríem la figura d'un observador....<br />En fi , estic força d'acord amb el teu escrit .<br /><br />Salutacions.<br /><br />cris.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3940897434865259329.post-64443376181777205342012-02-28T09:23:43.964+01:002012-02-28T09:23:43.964+01:00L'avaluació no l'hauria de fer l'exper...L'avaluació no l'hauria de fer l'expert, ni el propi interessat, ni els alumnes, ni els companys de feina, ni....<br />L'avaluació hauria de basar-se en la cooperació. la cooperació de l''expert sí, però sobretot la cooperació de tots els implicats en el projecte. <br />I si no, qui coneix millor la realitat que no pas aquells que estan directemant implicats en el projecte? qui hi està més interessat i motivat?<br />Això en el cas que parlem d'avaluació per a la millora, no per al control.Ramir Bullich Catà de la Torrahttps://www.blogger.com/profile/08075509093550916865noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3940897434865259329.post-46168765962325261422012-02-26T22:00:21.986+01:002012-02-26T22:00:21.986+01:00Pere, tot i els teus raonaments, jo sí que crec qu...Pere, tot i els teus raonaments, jo sí que crec que els alumnes han de poder valorar (no sé si 'avaluar') la feina dels seus mestres. Al final del sopar anterior vam estar xerrant amb la ex-dire de l'institut on havíem anat el Joan i jo, i crec que tant ella com una altra mestra es van quedar sobtades per les visions que havíem tingut d'alguns dels professors de l'institut. Et ben asseguro que si haguessin fet cas als alumnes (no sé si omplint un qüestionari és la forma) alguns profes no s'haguessin jubilat al centre... Crec que al mestre se l'ha de valorar per la seva feina a l'aula i per com aconsegueix motivar i transmetre el coneixement als alumnes. El que passi més enllà (claustre, etc) no crec que sigui tan rellevant...<br /><br />SílviaAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3940897434865259329.post-69757907035065913052012-02-26T21:56:49.472+01:002012-02-26T21:56:49.472+01:00Personalment crec que, igual que Karl Popper deia ...Personalment crec que, igual que Karl Popper deia que la millor crítica era l'autocrítica, la millor avaluació és l'autoavaluació i que el problema radica en dir 'avaluació' quan només es parla de 'opinió' o 'satisfacció' ja que avaluar només ho hauria de poder fer qui tingui més coneixement sobre els protocols a seguir. <br /><br />L'alumnat o els pares poden opinar i expressar el seu sentiment de satisfacció però si donem massa importància al 'client', el professorat corre el risc de predre la seva autoritat i tenir la temptació de fer el que sigui convenient per 'agradar' als 'clients' i no fer la feina com creu que l'ha de fer, en consciència i prenent decisions que no sempre són les més agradables o satisfactòries però són les necessàries.<br /><br />CésarAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3940897434865259329.post-87947128349252884802012-02-26T16:29:09.434+01:002012-02-26T16:29:09.434+01:00Crec que has tocat aspectes cabdals. L'avaluac...Crec que has tocat aspectes cabdals. L'avaluació no és control ni supervisió. L'avaluació és coneixement per a la millora. I en l'avaluació del professorat (així com en l'avaluació de centre) cal donar un protagonisme a la participació, al debat, cadascú des del seu àmbit i segons les seves possibilitats. Cal, especialment, la participació del propi professorat.<br />I aquesta participació no s'ha de limitar a proporcionar informació, també ha de ser-hi a l'hora de dissenyar-la, d'interpretar resultats, etc...Ramir Bullich Catà de la Torrahttps://www.blogger.com/profile/08075509093550916865noreply@blogger.com