dimecres, 11 de maig del 2022

Sèries i pelis per passar una baixa.

 


He estat prop de dos mesos de baixa per un despreniment de retina. Demà em reincorporo a la feina. Mai havia estat 52 dies sense anar a treballar des de que vaig sortir de la universitat. Els primers dies van ser dur, repòs absolut i boca abaix. Vaig complir molt bé i m'he anat recuperant segons el previst. Això ha fet que tot i no poder fer esforços i descansar molt, podia llegir, mirar la tele o anar al teatre. Sí, és així, he fet cas del metge, no de segons qui que creu que en sap més sobre què podia fer i que no durant la baixa. Però és igual, us parlaré de sèries i pel·lícules que he vist.

És curiós, d'entrada el valor de la realitat. Hi ha 3 pel·lícules que m'han agradat molt. Dues al cinema (Sis dies corrents de Neus Ballús i Alcarràs de Carla Simon) i una a Filmin (Jane by Charlotte). “Sis dies corrents” i “Alcarràs” coincideixen en retratar la vida a partir d'experiències molt reals. En el primer cas tres lampistes, en el segon cas gent del camp. Però a partir de les seves experiències ens sentim reflectits. Pel·lícules plenes de tendresa, amb una mirada intel·ligent, plenes de detalls...dues joies. I “Jane By Charlotte” m'ha encantat. Un retrat nu de la Jane Birkin per la seva filla. Molt bonic i sobretot intens. Hi ha reflexions sobre la maduresa, el sexe, les relacions, la vida, la família...molt recomanable.

I he vist sèries i pel·lícules de diferents plataformes. Però la que més m'ha impactat possiblement és “In my skin” a Filmin. Una minisèrie sobre una jove anglesa que viu un drama a casa i inventa una vida al institut. Crua, brillant, commovedora. Retrat social de joves que lluiten i que no sempre entenem. Brillant. I una interpretació protagonista extraordinària.Però hi ha altres sèries que també m'han agradat com per exemple “Someone, somewhere” a HBO amb el retrat de gent molt peculiar i adorable a Kansas, o el món de la justícia i els abusos a “Anatomía de un escándalo” a Netflix, o la distòpia shakespereana de Estación Once” a HBO, o la reflexió sobre la fama, l'economia i les xarxes de “Quien es Anna” a Netflix, la sèrie negra a Almería de “Mar de plástico” a Netflix, o la boja recerca sobre l'assassinat d'Olof Palme a “Una conspiración sueca” a Filmin.

I de pel·lícules a les plataformes també he vist unes quantes, algunes estranyes, altres interessants, algunes prescindibles. Però recomano dues d'actualitat a Filmin “Drive my car”, pel·lícula japonesa sensual i interessant i “El poder del perro” un western diferent.

I no poso tot el que he vist, perquè és molt i potser no cal. Però si voleu parlar-ne, ja sabeu.