divendres, 8 de maig del 2015

Votaré Barcelona en Comú


Acaba de començar la campanya electoral per les municipals 2015 i d'entrada vull dir que votaré a Barcelona en Comú. Suposo que això no sorprendrà a ningú que conegui la meva trajectòria política, però tal com estan les coses res es pot donar per suposat i us asseguro que li he donat voltes. És cert que votaré “malgrat algunes coses”, però és que aquesta sempre ha estat la meva visió de la política. Mai he cregut en suports incondicionals i sense fissures a un projecte polític o a una persona. És impossible que una formació política sigui exactament igual que la meva manera de veure les coses. Això no em neguiteja, al contrari, em permet veure que tinc criteri propi, que penso per mi mateix però que alhora sé que és necessari donar suport a projectes comuns, perquè des de la meva postura personal poques coses canviaran.

En el cas de Barcelona en Comú precisament la seva complexitat, les dificultats per aconseguir moltes coses, els errors, les desconfiances...formen part d'un procés necessari per construir no tan sols la ciutat, sinó també una nova forma de fer política. Sóc un defensor convençut de la confluència, confesso que m'hagués agradat més àmplia. El repte de Barcelona en Comú no pot ser tan sols mirar d'aportar coses noves a la política municipal, o fins i tot poder governar d'una manera diferent. El gran repte, el que realment m'importa, és aconseguir demostrar que és possible articular alternatives participatives, àmplies, diferents. Posar en comú visions diverses de com ha de ser la ciutat i de com s'ha de governar ha de ser un procés per entendre que val la pena superar totes les dificultats per construir.

Tinc la sort, la immensa sort, d'haver pogut participar de diferents àmbits de la mobilització social i política. He estat part activa de la vida interna d'un partit, sobretot quan vaig ser coordinador d'organització de Joves amb Iniciativa. He estat càrrec de representació política quan vaig ser conseller d'ICV a Sant Martí. He estat càrrec de confiança política quan vaig ser vuit anys Conseller Tècnic d'Horta-Guinardó. I he estat membre actiu de nombroses entitats i associacions al llarg de la meva. Actualment sóc especialment actiu a l'AVV del Poblenou, en el procés Fem Rambla o al Comitè Allende de Barcelona. Des d'aquesta multiplicitat de visions que tinc de la vida política em ve de gust que tiri endavant un repte polític, un projecte, una candidatura que respon a la complexitat que hi ha al carrer. La complexitat de milers de persones que volen canviar les coses però que parteixen de realitats i experiències diferents.

Malgrat moltes coses, el primer motiu per votar Barcelona en Comú és l'esforç per construir des de la diversitat una opció per a la majoria. I a partir d'aquí ja aniré parlant de més motius de política municipal de Barcelona per argumentar el meu suport a Barcelona en Comú.